We’re going to Ibiza

OH MY GOD! Ik ben zwanger, moet/mag niet werken en kan eindelijk voor de enige keer in mijn leven eens op reis buiten de zomervakantie! Wij gaan geld besparen door nu, buiten het seizoen, op reis te gaan. Het is geen kwestie van willen, maar van MOETEN. Van levensbaleng met andere woorden.

Gelukkig als een kind scrol ik de website van Tui af want Stijn en ik hebben beslist om voor de eerste keer in ons leven op all-in vakantie te gaan. Twee maanden geleden vlogen we naar Amerika. Een zalige reis, maar godzijdank waren mijn ouders erbij. Want als Stijn en ik ons met z’n tweetjes over Louise hadden moeten ontfermen waren we nu waarschijnlijk uit elkaar geweest (lichtjes overdreven hoor). Nee, echt, met een peuter die de dag voordien één is geworden, de genen van haar vader heeft en nog geen 2 seconden stil kan zitten, vrijwillig op een 11 uur durende  vlucht stappen is vragen voor relatieproblemen. Trust me. Gelukkig werd Stijn gedegradeerd naar een rij voor ons en kon hij heel de vlucht ontspannend films zien, rustig eten, zijn gazetje lezen en van zijn wijntje nippen. Ik zat samen met mijn ouders en Louise op de volgende rij en begonnen aan een lange, vermoeiende vlucht die al bij al goed is meegevallen.

Maar dat geheel ter zijde want het gaat hier over Ibiza. Wat ik met dit intermezzo eigenlijk wou duidelijk maken is dat we nu bewust kozen voor een ontspannen reis én een korte vlucht. Ibiza is dus de ideale bestemming. Louise was er vorig jaar ook al geweest en vond het daar zalig. Toen kozen we voor een hotel met enkel overnachting zodat we in alle hippe barretjes op het eiland konden gaan eten. Wat ons handenvol geld heeft gekost en niet voor herhaling vatbaar is. Want met een hippe salade bestaande uit 1 blaadje rucola  en 2 mini stukjes exotische tomaat heb ik niet gegeten, zelfs niet als het 30 € kost.

Onder lichte dwang en dankzij mijn charmeoffensief (en ongelooflijk gezaag) kon ik Stijn overtuigen om op all-in vakantie te vertrekken. Zo wisten we perfect wat alles zou kosten en dan had ik dat ook eens gedaan.

Het begin van onze reis.

Doordacht en verantwoordelijk zoals we zijn besloten we in Antwerpen op te stijgen. Vlakbij huis en dus supermakkelijk. Bij aankomst kregen we te horen dat ons vliegtuig stuk was en we met de bus naar Brussel moesten. Niet leuk, maar er zijn ergere dingen in het leven. We besloten om ons alvast goed vol te proppen met lasagne in afwachting tot onze busreis. In Brussel aangekomen liep alles vlot. Louise was zielsgelukkig dus wij ook. We gingen nog wat speelgoed shoppen voor Louise want die was weer zo flink (Ikzelf 5 jaar geleden: ik ga mijn kinderen nooit verwennen,… NOOIT!) en wachtte geduldig af tot ons vliegtuig daar zou vertrekken. Dan,…. krijg je te horen dat ook het vervangvliegtuig technische problemen heeft en je vertraging van 3 uur naar 5 uur oploopt. Ik realiseerde me dat ik behalve het middageten waarschijnlijk ook het avondeten zou mislopen en kreeg kortsluiting in mijn hoofd. Stijn siste dat ik kalm moest blijven maar in zo’n situaties is dat moeilijk voor mij. Louise haar Perdolan was ondertussen ook uitgewerkt (koorts door de spuitjes een paar dagen voordien) en begon hangerig en lastig te worden. Wat een feest,… Lastige baby, kwade vent, woeste vrouw (dit wijd ik trouwens volledig aan de zwangerschap en dit excuus ga ik ook nog 6 maanden gebruiken). De komende drie uur bespaar ik jullie liever.

Om 11 uur ploften we eindelijk op ons bed neer en begon onze reis. Gelukkig was er nog een restaurantje in het hotel open en schransde ik me vol met pizza om een uur nadien als een blok ik slaap te vallen. Een romantisch begin van de reis

De echte reis

Onze eerste echte dag vakantie begon zalig. Louise slaapt nog steeds tussen ons (wat heel veel mensen raar vinden maar ik doodnormaal) en maakte mij ’s morgens wakker met een zacht gebrabbel ‘dada mama’ en een aai in mijn gezicht. Ik was opslag gelukkig en na haar papje trokken we met drie rustig naar het ontbijt wat een echte zaligheid was. Alles was er, echt alles. Dus ook alles wat ik nu niet mag eten, dank u zwangerschap,… Ik passeerde al kwijlend de gerokte zalm, zachte kazen, spiegeleitjes en sloeg het ontbijt met bubbels af. Gelukkig was er elke dag een zeer uitgebreide keuze aan vers fruit, een à la minute smoothie bar, pannenkoeken, granola,… Ik had dus keuze genoeg.

Louise is ook een klein vreetzwijntje en genoot mee van al het lekkers dat op onze borden lag. Haat favoriet was watermeloen. Niet normaal hoeveel watermeloen er in zo’n klein lichaampje past! En ze kon het zo smakelijk eten 😊

Met volle buiken trokken we richting het zwembad. Gelukkig ben in zwanger en kon ik mijn goed gevulde ‘food-baby-buik’ wijten aan mijn zwangerschap en het feit dat de baby goed aan het groeien is. We vonden een leuk plekje naast een verhoogje in het zwembad waar Louise heel de dag super flink heeft gespeeld. Emmertjes vullen en legen, ballen gooien, klungelig en vol bewondering haar waterpistooltje leegspuiten en door ons rondgedragen worden in het diepe zwembad.  Enkel voor haar middagdutje gingen we even naar de kamer. Wij moesten enkel onze luie kont verplaatsen naar ons terrasje en een beurtrol ‘cocktails halen’ inlassen (waar Stijn trouwens altijd mee vals speelde en ik zeker 60% van de drankjes moest gaan halen, met liefde natuurlijk).

Na haar middagdutje verplaatsten we ons naar het restaurant om ons vervolgens terug naar het zwembad te begeven. Daar ging het luieren, spelen, zwemmen en drinken weer rustig zijn gangetje. Louise had natuurlijk al snel door dat wij heerlijke cocktails dronken en haar water was plots niet meer zo aantrekkelijk. Ik ben op dat vlak echt een watje en bezwijk al snel onder Louise haar charmeoffensief. Aangezien ik steeds eentje zonder alcohol nam kon ze steeds van mij proeven/volledig leegdrinken. Op reis mag het al eens iets meer zijn 😊

Zoals je je kan inbeelden was onze dag zeer vermoeiend en hadden we tegen de avond nood aan een ontspannend bubbelbad (op onze kamer, jippie!). Louise vond het natuurlijk reuze pret om al de kleine potjes zeep, shampoo en badschuim in het bad leeg te kieperen en zo voor een gigantisch schuimbad te zorgen.

Frisgewassen en in zomeruniform trokken we, rarara,… weer  naar één van de vele restaurantjes. Na het eten liet ik me altijd volledig gaan bij het desserten buffet. Ze hadden er elke dag zo veel lekkere dingen en het aanbod was elke dag anders.

Louise leert nu zelf eten en mocht altijd een beetje mee proeven. Ik moet er geen tekeningetje bij maken dat er meer taart in haar haar en op haar kleren hing dan dat er in haar monde belandde.

Dit is een korte samenvatting van dag 1, 2, 4, 5 en 7.  Wij genoten met andere woorden van een zalige luilekker vakantie waarbij onze dagen in het teken stonden van eten, zwemmen en luieren. Onze voorgaande vakanties zijn het compleet tegenovergestelde van deze reis. Toch heb ik er echt van genoten om zo intens met Louise bezig te kunnen zijn. Hoewel ik wel denk dat we het volgende keer terug iets actiever aanpakken.